Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-02-2021, 22:09 door Anoniem

Door Anoniem: Bij telefoonspoofing worden mensen door oplichters gebeld die zich voordoen als bankmedewerker. Door middel van spoofing laten de oplichters het echte telefoonnummer van de bank op de telefoon van het slachtoffer verschijnen. Ik snap niet waarom een bank deze schade moet vergoeden. Indien een crimineel mijn nummer spoofed en onder mijn naam iemand geld aftroggelt dan ben ik toch ook niet mede verantwoordelijk ? Veel mensen zijn zich er niet van bewust dat nummerweergave vervalst kan worden en dat het dus niet altijd de bank hoeft te zijn die belt wanneer de nummerherkenning aangeeft dat het je bank zou zijn die belt. Zoiets kan je als bank je bankklanten toch niet kwalijk nemen? Nummerweergave klopt immers anders ook altijd: als neef Piet belt, als tante Sjaan belt, als hun autogarage belt, etc. Vaker dan duizendmaal klopte de nummerweergave altijd, ook toen de bank echt een keertje had gebeld. Waarom zouden ze dan niet mogen geloven dat het niet hun bank is wanneer nummerweergave aangeeft ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha