Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ik wil nog iets toevoegen aan @Anoniem 08:16. Vaak is een terechte smartengeld/immateriële schade een eufemisme voor iets anders. Meestal is er dan een al maanden slepend conflict ontstaan vol botte onwil van de organisatie om het probleem te helpen verhelpen. De botte reacties in geval van de gasbevingen (NAM) en de toeslagenaffaire (Belastingdienst) waar we nog steeds van mee kunnen 'genieten' via de media zijn een typisch voorbeeld. Op een gegeven moment heb je zo veel nasleep opgebouwd dat je eigenlijk de verantwoordelijke bestuurders het liefst zou... Dat gaat natuurlijk niet, dat is niet legaal. Maar een fikse immateriële schadevergoeding eisen is dat wel. Het doel is uiteindelijk sturend, in de hoop dat de schadevergoeding duurder is dan het voortaan meteen behulpzaam en doodeenvoudig menselijk opstellen door de organisatie. Dit is de naakte waarheid achter de veel gehoorde kreet: "Het gaat niet om het geld, het gaat om het principe".
Beschrijf je klacht (Optioneel):