Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Enkele maanden geleden heb ik als proef een implementatie mogen maken met pim. Ik moet zeggen dat producten van KPN die niets te maken hebben met belminuten, MB's of televisie vaak weinig toekomstbestendig zijn, maar in dit geval geef ik ze het voordeel van de twijfel. Zoals majortom al een beetje inschat is pim een gesloten systeem. Ze kennen zowel de consument als het bedrijf. Het bedrijf maakt een qr-code aan die ondertekend is met een signature, waarschijnlijk om de qr-code enigzins "klein" te houden. De verdere communicatie die tussen pim en bedrijf plaatsvindt wordt in een directe lijn met certificaten geregeld. Dus een qr-code stelen heeft geen zin. Bovendien krijgt de consument ook te zien met wie de gegevens gedeeld worden (na toestemming). Ik denk dat er meerdere technieken te vinden zijn die (technisch) concurrerend zijn. De kunst is echter om de consument (en bedrijven) zover te krijgen het te gaan gebruiken. Ik ben benieuwd of KPN dit voor elkaar gaat krijgen.
Beschrijf je klacht (Optioneel):