Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Het is duidelijk dat spoofing (waarbij zich iemand als helpdesk medewerker van de bank voordoet) buiten dit overzicht gelaten wordt. De schade daarvan is inmiddels de tien miljoen gepasseerd. Veel van deze schade en ook die van de andere helpdeskfraude had kunnen worden voorkomen wanneer de banken hun klanten een zelf in te stellen daglimiet geven waarvan de ophoging met een goed tijdslot wordt beveiligd. De ING had deze voor 2014 met een tijdslot van een dag, in 2014 werd het tijdslot naar een kwartier teruggebracht waarna de Microsoftscams begonnen te floreren en de spoofers er ook voluit van konden genieten. In november 2020 hebben ze het tijdslot op 4 uur gezet, omdat de meeste gedupeerden wel binnen vier uur door hebben dat ze met fraudeurs te maken hadden. Het is jammer dat het OM maar vooral het Ministerie de banken niet op hun verantwoordelijkheid lijken te willen aanspreken. Het zou niet alleen het OM maar ook en de gedupeerden en zelfs de banken zelf een hoop ellende kunnen besparen.
Beschrijf je klacht (Optioneel):