Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
De vrouw werd op 18 mei vorig jaar via WhatsApp benaderd door iemand die zich voordeed als haar dochter. De oplichter stelt dat zij een nieuw telefoonnummer heeft omdat haar telefoon in de wasmachine was beland. Na verder contact via WhatsApp vraagt de oplichter aan de vrouw om in totaal drie rekeningen ter waarde van 2600 euro te betalen. Na verder contact, dus niet meteen. Een truc die oplichters toepassen is om eerst iemands vertrouwen te winnen met alledaagse dingen en pas als het slachtoffer is gaan geloven dat het allemaal vertrouwd is komen de geldvragen. Als je zo'n bericht leest vraag je je af hoe iemand zo stom kan zijn om erin te trappen, maar als de crimineel dit goed speelt zal menigeen niet eens beseffen dat ze via het nieuwe nummer nog geen stemcontact hebben gehad, en de nummerverandering niet met de geldvraag in verband brengen. En dan trap je er zelf misschien wel heel wat makkelijker in dan je zou denken als je zo'n bericht leest. Hoe wapen je je ertegen? Door mensen niet te helpen met ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):