Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-04-2021, 16:35 door buttonius

Door Anoniem: Waarom heeft elke gemeente haar eigen ICT-omgeving voor voorzieningen die nationaal gelden? Omdat we ooit hebben besloten dat zaken zoveel mogelijk nabij de burger moeten geschieden. Dus moet elke gemeente zelf zijn loketten organiseren voor legitimatiebewijzen, uitkeringen, uittreksels bevolkingsregister, vergunningsaanvragen, enz.. Daarvoor hebben ze allemaal een ICT omgeving opgezet en allemaal dezelfde wielen uitgevonden. Net zoals ze stuk voor stuk moeten zien hoe ze uitkomen met hun inkomsten uit het gemeentefonds. Alsof het percentage werklozen en gehandicapten in alle gemeentes hetzelfde zou zijn... De gemeentes kunnen de tekorten alleen bijpassen uit de OZB. Daarom zijn de tarieven daarvoor zeer uiteenlopend. Natuurlijk zou het veel handiger en goedkoper zijn als gemeentes (via citrix o.i.d.) toegang hebben tot een nationaal georganiseerde ICT omgeving.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha