Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
"Als hoogopgeleide professional ben je dus bezig om gegevens over te typen, terwijl je die tijd liever aan de patiënt besteedt", laat Bosch weten. Hij schat dat de zorg wekelijks honderdduizenden euro's kwijt is aan hoogopgeleid personeel dat medische gegevens in systemen aan het invoeren is. Soms kan het wel een uur duren voordat alle gegevens goed zijn overgenomen, 1. Lager opgeleid administratief personeel kan op typen. Als de artsen maar leesbaar schrijven, in enige standaard terminologie. 2. Deze arts gaat er dus wel blind op willen vertrouwen dat bij de oorspronkelijke invoer (door de voorgaande arts/zorgmedewerker) er geen type-fouten gemaakt zijn. Of is dat een ander zijn probleem/aansprakelijkheid? 3. Het overnemen van informatie van papier of fax hoeft dus niet uren te duren. Er zijn oplossingen te bedenken die via bv een ocr-oplossing in minuten een printje ingelezen hebben. Dat gebeurt dagelijks al bij veel organisaties met facturen, brieven ,etc. Waarom dan niet in het ziekenhuis? (En bij ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):