Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-04-2021, 11:57 door Anoniem

Eens met BertG, een netbeheerder heeft in de regel nooit contact met de eindklant, dat loopt via een energieleverancier (en ja, dat is wat anders). Maar veel mensen weten dit niet of nauwelijks van elkaar te onderscheiden, goed om hier dus wel voor te waarschuwen. Vervelend genoeg worden dit soort scams wel steeds 'slimmer'. Dit heeft ook te maken met datalekken zoals laatst bij Allekabels, waarbij adres- en bankgegevens worden gestolen. Een slimme scammer koopt zo'n dataset en belt iemand op, "wij willen u vragen om uw rekeningnummer eindigend op -678 te bevestigen in het portaal xyz op [foute link]." Ik maak mij dus wel zorgen over het steeds grotere aantal datalekken met steeds meer gegevens; dat werkt dit soort vervolgschandalen in de hand. Goed dat Liander daar dus actief over gaat informeren.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha