Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-05-2021, 15:01 door Anoniem

Ik snap de Rabobank wel. Bij telefoonspoofing word je gebeld vanaf een (gespoofd) telefoonnummer en je krijgt dus 'netjes' het nummer van de bank in beeld (of de naam zoals je hem in je telefoon hebt opgeslagen). De crimineel doet zich voor als de bank en heeft een hoge betrouwbaarheid ivm gespoofd nummer. Een technisch truukje in combinatie met social engineering. De bank zou hiervoor maatregelen kunnen nemen zoals een eigen vertrouwd communicatiekanaal (bijvoorbeeld bellen via de app). Dat is waarschijnlijk kostbaarder dan het vergoeden van een fraude hier of daar. Bij whatsapp fraude doe je je voor als iemand anders, meestal een zoon/dochter/bekende die om wat voor reden dan ook de telefoon kwijt is en een nieuw nummer heeft. Dit gaat compleet buiten de bank om en er worden geen technische truukjes uitgehaald om zich op een of andere manier voor te doen als de bank (of zoon/dochter/bekende). De bank kan dit nooit voor je oplossen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha