Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-06-2021, 22:39 door Anoniem

Door Anoniem: Volgens de AVG mag je toch geen persoonsgegevens verzamelen/gebruiken/opslaan die niet relevant zijn? Waarom doet cq mag de AP dit wel? Nu is het nog steeds zo dat bij het indienen van een klacht, de tegenpartij (mogelijk) meer persoonsgegevens van jou in het bezit krijgt omdat de AP deze met de tegenpartij deelt. Anders wordt het alleen 'n melding. Als jouw klacht enkel over een mailadres gaat, krijgt de tegenpartij ook jouw adres, naam en telefoonnummer in handen. Kan mij niet voorstellen dat dat de bedoeling van de AVG is. Hoe moet de AP in vredesnaam een klacht van jou behandelen als ze niet met het bedrijf mogen communiceren over jouw situatie? Ik zie het al gebeuren bij mijn bedrijf: komt de AP langs: "Hoor eens, iemand heeft geklaagd, maar we mogen niet zeggen over welke situatie het gaat". Daar kan ik dan toch niets mee? Het staat je vrij gewoon een tip in te dienen als je dat niet wil. Maar gezien hun capaciteitsgebrek weet je dan zeker dat er niets mee gebeurd. Daar mag je dan ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha