Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Leuke vraag! Middels een knop in het mailprogramma, of door de mail door te sturen naar een bij iedereen bekend mailadres (van het SOC) kun je in de organisatie waar ik werk dit doen als medewerker. Als medewerker krijg je daarna direct een bedankje voor het doorzenden. Ze weten bij ons namelijk maar al te goed dat alle technische maatregelen nooit 100% garantie geven dat een phishing mail doorkomt, dus is het heel belangrijk dat medewerkers wat nog door komt kunnen melden. Vervolgens wordt de mail door een mens bekeken, maar ook door software. De uitkomst daarvan wordt gedeeld met mij als melder. Was de mail veilig? Dan is het daarmee klaar. Ze moedigen wel aan het vooral te blijven doorzenden. Ook kijken ze even of het niet bijvoorbeeld gewoon een totaal verkeerd opgezette mail van een bekende mailer was: dan bellen ze die mailer zodat die beter gaat mailen (echt lekker lik op stuk, want twijfelachtige mails kun je prima uitbannen). Wat de mail onveilig? Dan wordt alles in het werk gesteld om te ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):