Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-06-2021, 11:29 door Briolet

Door Briolet: Ik had een jaar of 5 geleden zelfs de ervaring dat de Ziggo mailserver dergelijke mail ook op serverniveau weigert. Ik begon toch te twijfelen aan mijn bewering omdat ik recentelijk een mail op het Ziggo account binnen kreeg met defecte DKIM. Ik had nu nog eens de forward aangezet van 5 jaar geleden, waarbij ik weet dat de DKIM stuk gaat, en nu het log uitgebreid bestudeerd. postfix/cleanup[19226]: 26097B5DBA: to=<xxx@ziggo.nl>, relay=none, delay=0.52, delays=0.52/0/0/0, dsn=5.7.0, status=bounced (bad DKIM signature data) Ik ben blijkbaar op het verkeerde been gezet door de 'bounced' status. In het log vind ik niet terug dat er een verbinding richting Ziggo opgezet wordt. Het is ook het 'cleanup' proces en niet het 'smtp' proces dat dit logt. Het is dus puur de eigen mailserver die het forwarden met de foute DKIM blokkeert.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha