Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-07-2021, 17:19 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Uiteraard is het wel vrij triest dat 1 van de grootste supermarktketens in 't land geen business continuity en disaster recovery plannen heeft. Inmiddels zijn we 2,5 dag verder en had er allang een duidelijk recovery plan in werking getreden moeten zijn. Ik vind het eerder vrij triest dat de mensen hier meteen aan de zijlijn klaar staan om te vertellen wat ze allemaal fout gedaan hebben en slecht voor elkaar hebben. Een dergelijk plan kan er onmogelijk voor zorgen dat je hele IT en kassa infrastructuur in 2.5 dag hersteld wordt, tegen acceptabele kosten. Tuurlijk heb je een plan voor als er een datacenter afbrandt of als er een winkel overstroomt, maar natuurlijk niet voor als alles tegelijk gebeurt en dan ook nog eens bij meerdere bedrijven (zodat inzetbare deskundigheid ook beperkt is). Ik denk eerlijk gezegd dat in de wereld van Disaster Recovery / Business Continuity ransomware op 1 staat (of zou moeten staan) op risicogebied. Daar stem je ook je plannen op af. Want om eerlijk ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha