Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-07-2021, 17:21 door Anoniem

Door Briolet: Door Anoniem: Door Briolet: In elk geval weet je dat de mail door dat domein verzonden is. Voor phishing is dat voldoende. Hoevaak zie jij phishing die probeert afkomstig te zijn vanaf het domein van, laten we zeggen, je bank? Bijna niet! … Dus helaas, DKIM is niet een oplossing voor phishing. Hier spreek je jezelf tegen. Als phishing zelden van het goede domein komt, is dkim toch juist een methode om te checken of de afzender wel klopt. Als ik mail krijg waarvan ik de afzender wil controleren kijk ik altijd naar de dkim check. En natuurlijk het bijbehorende domein waarop gecontroleerd is, want een geldige dkim voor een onbekend domein zegt niets. Waarom spreek ik mezelf tegen? Voor zover ik weet doe ik dat niet, maar haal ik juist 2 dingen niet door elkaar die vaak door elkaar worden gehaald. Phishing komt vaak van "Jouw bank <random[@]example.nl>". Prima DKIM te signen. Maar je mobieltje toont het mailadres niet, de ontvanger let niet op wat het ontvangst adres is etc. Daarom lukt de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha