Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-07-2021, 15:20 door Anoniem

De bank van het slachtoffer kan weinig doen om dit te voorkomen (en wat ze kunnen en mogen wordt veelal gedaan). Misschien moet een ontvangende bank betalen omdat die geen goede KYC hebben gedaan of omdat ze een katvangers een rekening faciliteren. Verdachte gedragingen in het bancaire verkeer zouden daar meer moeten opvallen dan bij de bank van het slachtoffer. Er wordt geen vorm van spoofing toegepast (geen smsje vanaf het nummer van de bank of een telefoontje van de bank), er is geen sprake van een phishing site. Enkel de ontvanger wordt erin geluld door de verzender, dan kan je ook net zo goed de telecomprovider en whatsapp een vergoeding laten betalen. Die hebben immers ook meegewerkt in de technische keten aan deze misleiding van de ene persoon naar de andere persoon. Of misschien moet de echte 'vriend in nood' dan maar betalen, hij werkt immers ook onvrijwillig mee aan dit vehicel doordat zn foto en naam gejat is. Dat de bank dan maar moet vergoeden vind ik willekeur en als er al een bank moet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha