Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-08-2021, 14:00 door Anoniem

Komt natuurlijk neer wat er in het contract (SLA, DAP e.d.) staat tussen klant en IT leverancier. Als het goed is dan staat daar in hoe vaak en hoe volledig backups (en restore testen!) gemaakt worden. Is dat niet gebeurt dan is de leverancier in gebreke. Is het niet goed afgesproken en vastgelegd dan zal de rechter het pad van de zorgplicht van de leverancier op kunnen gaan. Daar is al soortgelijke jurisprudentie van. Maar waar eindigt dat dan? Is patch management zorgplicht? Capacity management? Alle IT beheersprocessen? Dus vrijwel niets afnemen van de IT leverancier want duur, maar wel als het fout loopt naar de rechter en zielig doen? Ook als klant heb je verantwoordelijkheden, in deze case heeft de klant nagelaten te controleren of de IT leverancier daadwerkelijk backups maakt. Dat weegt volgens mij erg zwaar want de stichting is uiteraard eindverantwoordelijk voor haar data, niet de IT leverancier.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha