Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-10-2021, 10:58 door Anoniem

Door Anoniem: Daarnaast zouden providers kunnen overwegen om een generiek 'veilig' profiel te maken waarbij dit soort poorten geblokkeerd zijn en voor de gemiddelde gebruiker geen enkel probleem oplevert. Klanten die dan toch zo'n poort/protocol willen gebruiken laat men dan individueel - al dan niet via een self service portal - poorten/protocollen alsnog open zetten. Dan voldoet men zowel aan netneutraliteit als een zorgplicht om klanten met minder kennis van zaken te beschermen. Recent was hier een soortgelijke discussie over poort 25. Net als RDP is het in 99,9% van de gevallen niet handig om te doen. Maar die keuze hoort uiteindelijk bij de klant van de provider te liggen, niet bij de provider. XS4ALL had dit. Maar volgens mij waren ze daar in een buitenbeentje en heeft verder niemand dat. En buitenbeentjes worden ontmanteld want ze brengen minder geld in het laatje voor de aandeelhouder.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha