Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-10-2021, 16:35 door Briolet

Door Anoniem: Ja maar je hebt er in de praktijk niks aan omdat je nog steeds mail "van een organisatie" kunt spoofen. Als ik jou mail stuur vanaf een adres @abnbanknederland.nl helemaal in de huisstijl van de ABN en met alles correct op DMARC, SPF en DKIM gebied Als jij een andere afzender gebruikt, is dat geen spoofen meer. Bij spoofen ga je juist een origineel adres imiteren. In mijn geval gaat zo'n mail met 'gelijkende afzender" altijd rechtstreeks naar de map "onbekende afzenders", omdat het een afzender is die niet in mijn adresboek staat. Maar hoeveel van de ontvangende mail-servers kijken überhaupt naar de DMARC settings? Want het moet daar ook nog eens goed geconfigureerd staan. Dat weet ik inderdaad niet. Ik ga ervan uit dat de grote partijen zoals Gmail dit wel goed doen omdat zij voortrekker zijn in het toepassen van iets als dmarc. Op onze server komt mail met falende dmarc of hard-falende spf, niet binnen. Soft-fail spf moet ik tot mijn spijt wel doorlaten, want te veel bedrijven sturen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha