Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: Er is trouwens door privacy-activisten gevochten om ervoor te zorgen dat AH een persoonsgebonden bonuskaart niet verplicht mocht stellen. Die rechtszaak is een casus die van belang is (of was?) voor de jurisprudentie over de zogeheten "horizontale werking" van privacy-regels. Die regels gelden daardoor niet alleen in de relatie tussen overheden en burgers, maar ook tussen twee particuliere partijen (zoals AH en zijn klanten). Dat lijkt me een kansloze rechtszaak. De bonuskaart geeft een bonus aan vaste klanten. Volgens mij is dat dan per definitie een kaart waarbij je de identiteit van de houder kent. Hoe bepaal je anders dat iemand een vaste klant is? De tijd dat de dame aan de balie elke klant persoonlijk kende, is al lang voorbij. Het is ook geen verplichte kaart, zoals je stelt. Je kunt er voor kiezen die kaart niet te gebruiken bij je boodschappen.
Beschrijf je klacht (Optioneel):