Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Het is volgens mij geen IT security risico en ook daarom in /dev/null, maar het viel mij zojuist op toen ik in de instellingen van mijn ING PIN-pas keek dat je contactloos betalen niet meer kunt uitschakelen. Ik heb het vanaf het begin van de mogelijkheid tot contactloos betalen uitgeschakeld want ik vind het een 'real world' risico bij verlies van mijn PIN-pas. Tot aan het moment van blokkeren van de pas kan de vinder voor € 50,- op mijn rekening gaan winkelen. Daar bedank ik voor. Ik vind het nu wel interessant om de volgende juridisch getinte vraag te stellen: Als je net als ik contactloos betalen een risico vindt: Zou je de ING-bank vanaf nu succesvol verantwoordelijk kunnen stellen bij verlies van je PIN-pas als de vinder daarmee contactloos betaalt? Achtergrond: je had contactloos betalen graag uitgeschakeld, maar de ING-bank biedt die keuze niet meer.
Beschrijf je klacht (Optioneel):