Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-10-2021, 18:30 door Anoniem

Door Briolet: Mij viel op de factuur over 2020 wel op dat ze geen gas en electra tarief voor het hele jaar hanteren, maar elk kwartaal het tarief vaststellen. Voor de periode dat ik nog geen slimme meter had, hebben ze het verbruik per kwartaal geschat. En met sterk wisselende prijzen per kwartaal, kan het best wel schelen hoeveel verbruik ze aan een duur kwartaaltarief toeschrijven. Precies, daarom heb ik het uitlezen ook weer laten inschakelen. Hoewel mijn leverancier (Eneco) beweert dat het tarief alleen verandert op het moment dat je de rekening krijgt (in juli voor mij) verwacht ik dat ze hier binnenkort ineens op gaan terugkomen. Deze regeling is namelijk ingevoerd aan het begin van de coronacrisis, toen de prijzen juist overwegend daalden. Toen was het ineens "veel handiger voor mij" als de hele rekening maar over 1 tarief ging. Dat was daarvoor niet zo, en dan gingen ze aan het schatten met "graaddagen" als rekenmethode. Is natuurlijk geen toeval dat ze daar vanaf stapten toen prijzen naar ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha