Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-10-2021, 23:47 door Anoniem

Door Anoniem: De maandelijkse Zoom meeting op de laptop met Windows 10 Pro is geweest en alles liep perfect volgens mijn vader. Ik heb nog eens gekeken en Bitlocker stond aan volgens Disk Management, maar deze moest geactiveerd worden met een Microsoft Account. Die is er dus (nog) niet en komt er wat mij betreft niet. De documenten van mijn vader hoeven niet in de Cloud van mij, ook al zegt hij zelf dat hij niets te verbergen heeft. Ik heb getwijfeld of ik Bitlocker helemaal uit zou zetten vanwege de eis van een Microsoft Account (of een onhandige en kwetsbare USB stick), maar ik heb er geen last van op deze manier en ik vermoed dat ik nu heel snel de SSD kan wipen door de symmetrische encryptie key van Bitlocker te wijzigen. Vroeger was dit overigens niet zo (dat je een Microsoft Account + TPM nodig had). En misschien gaan we om, wie weet. Mijn vader vindt het erger om toegang tot al zijn data te verliezen dan dat de laptop gestolen wordt. Wat dat betreft zitten we niet op één lijn. Aan de andere kant ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha