Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-12-2021, 13:41 door Anoniem

Door Anoniem: Het blijft een hele rare gedachtenkronkel dat een provider hier wat aan moet doen. De kern van het probleem blijft dat mensen denken dat een nummer op een display identificerend is. Terwijl het daar helemaal nooit voor bedoeld geweest is. Telecom-providers en telefoonbouwers zijn op een bepaald momnet heel enthosiast nummerhernning-functionaliteit in teelfoons gaan inbouwen en ondersteunen. Als iemand een nummer op zijn display ziet, dan is de aanname dat dat het nummer is dat je belt, voor de hand liggend. Je hebt er weinig aan als Jan Klaassen belt, dat je het nummer van Pietje Puk ziet. Van een leek kun je dan vervolgens niet verwachten dat hij dan gaat denken, "Oh het is het nummer van de bank, dan zal het wel een oplichter zijn." Of "Oh, het nummer van jan Klaassen, dan is het Pietje Puk." Ën als het 'spoofen" alleen bedoeld was voor grote bedrijven om een algemeen nummer te kunnen tonen, dan hadden de telecom-providers dat vanaf het begin dicht moeten timmeren (aan de verzendende ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha