Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-12-2021, 09:27 door Anoniem

Door Anoniem: In de praktijk raakte het register snel ‘vervuild’ met andere meldingen en werd het slordig en onvoorspelbaar ingezet. Ambtenaren gebruikten de registratie jarenlang als to-dolijst, waardoor je erop kon komen als je zelf aan de Belastingdienst een vraag over je toeslag had gesteld. Een afdeling die te veel uitbetaalde toeslagen moest terugvorderen, vatte ‘signalen van fraude’ op als bewezen fraude. Voor de ene afdeling is het 'maar' een todo lijstje om nog niet beantwoorde vragen op te parkeren. Voor de andere is het 'bewezen fraude'. Wat kan er toch misgaan...... Het gaat in de relatie met de overheid eigenlijk niet meer om privacy. Het totale vertrouwen in de overheid is in het gedrang. Dit gebeurt helaas bij veel organisaties.Ook commerciele. Iets wordt opgezet voor doel A. Daar ook voor ingericht en/of aangepast. Vervolgens gaat het een eigen leven leiden, en ook (oneigenlijk) ingezet of (mis/)gebruikt worden voor de doelen B, C, en D. Context is alles. En, zoals altijd, het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha