Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-12-2021, 16:04 door Anoniem

De afgelopen maanden waren hoogtij maanden voor de hoeveelheid spam, dat bij mij in de mailbox c.q. spam box ontvangen werd. Dat kan twee verschillende oorzaken hebben: je spamfilter doet het niet goed voor een nieuw type spam of dat er daadwerkelijk meer spam is. Veel providers weigeren spam al voordat het wordt geaccepteerd via een blacklist. Die spam zie je dus nooit. Als er een nieuw botnet is, of een nieuw type spam kan het een tijd duren voordat de DNSBL's ze ook detecteren. Er was daadwerkelijk een nieuw type botnetspam de laatste maand. De verplichting van certificaten is een goed idee, maar het helpt met name tegen botnet spam. Bovendien duurt het jaren voordat zoiets zou kunnen worden ingevoerd. Het is een goed idee omdat zo alle mail versleuteld wordt, en niet zozeer vanwege de authenticatie. Microsoft bijvoorbeeld doet niet aan DNSSEC en DANE. Ze blijven liever prutsen met andere methoden, misschien onder druk van 3-letter organisaties in de VS. Eén type spam gebruikt sinds heel lang geleden ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha