Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-05-2022, 13:08 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Voordat een consument bij de kifid komt heeft deze al een klacht ingediend bij de financieel dienstverlener. Bij de financieel dienstverlener heeft een klachtbehandelaar de klacht behandeld, vaak in overleg met een juridische afdeling binnen het bedrijf. Diezelfde juridische afdeling heeft ook al meegekeken bij het vormen van het beleid in de eerste plaats. De meeste zaken die daarom bij de kifid komen zijn zaken waarbij een willekeurige consument een andere kijk heeft op wet en regelgeving dan de klachtenafdeling en de juridische afdeling van een financieel dienstverlener. De Kifid kijkt, net zoals de rechter dat doet, vooral naar de juridische context. Het zou daarom ook raar zijn als concumenten die juridische context beter beheersen dan een juridische afdeling waarmee het eigenlijk heel logisch is dat financieel dienstverleners vaker in het gelijk worden gesteld. Het zouden immers slechte juristen zijn bij de financieel dienstverlener als dat niet zo was. Klantvriendelijkheid ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha