Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Online marktplaatsen en online platformen moeten gebruikers vóór de aankoop ook informeren met wie zij zaken doen. Bij het afnemen van een online dienst waarbij niet met geld maar met persoonlijke gegevens wordt betaald gaan de nieuwe consumentenbeschermingsregels ook gelden. Dit houdt in dat de gebruiker bijvoorbeeld dan ook recht heeft op alle relevante informatie voorafgaand aan de aankoop en bedenktijd heeft. Dat geldt lijkt mij dus ook voor sociale mediabedrijven (die exploiteren platforms) wiens diensten je inderdaad met persoonsgegevens betaalt. Als ik dat goed zie betekent dat dat bedrijven als Facebook voortaan niet alleen met AP maar ook met ACM te maken hebben. ACM wordt niet belemmerd door de bepaling in de AVG dat de toezichthouder in het land van hun Europese hoofdvestiging de leiding over het onderzoek heeft (dat is Ierland, en Ierland is nogal terughoudend in optreden tegen de Amerikaanse bedrijven die ze binnen hebben gehaald om de Ierse economie uit het slop te krijgen). Dit zou daarom ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):