Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
De vraag is of MyHealth@EU straks ook als excuus kan worden gebruikt om aan mensen zorg te weigeren. Hoe gaat het straks als je niet hebt toegestemd met opname van je gegevens in "MyHealth@EU" en er overkomt je iets op vakantie in een ander EU-land? Tot nu toe krijg je daar dan gewoon zorg, en die wordt dan achteraf door je Nederlandse verzekering vergoed. Daar zijn namelijk afspraken over gemaakt. Straks zou het echter ook als volgt kunnen gaan. Je wordt daar naar de dokter/het ziekenhuis gebracht en dan zeggen ze tegen jou of tegen je familieleden: "We willen u graag zorg verlenen maar dan moet u wel even instemmen dat wij uw gegevens mogen opzoeken en opnemen in 'MyHealth@EU'. Oh, dat wilt u niet /Oh, u weet dat de patiënt dat niet wil? Ja, dan kunnen wij u /de patiënt helaas geen zorg verlenen, want a) zo zijn de regels van ons ziekenhuis hier; en b) dat zou medisch niet verantwoord zijn want dan kunnen wij het niet voor de EU-registraties verantwoorden. (U bent het niet eens met onze definitie ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):