Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Wat ontbreekt in dit artikel is of er uberhaupt in enige vorm afspraken waren gemaakt over die back-up. Nog even los van het feit wáár het gebeuren is binnengekomen: als je laatste back-up een jaar oud is, vraag ik mij af of de verantwoordelijke (de stichting zelf) of de uitvoerende (het IT-bedrijf) tekort is geschoten? Natuurlijk heeft een IT dienstverlener enige zorgplicht, maar had de klant in dit geval zelf wel enig kader geschetst over hoe deze back-up moest verlopen? Of 'ging men er vanuit' dat het wel geregeld was? Hangt nogal af van wat er contractueel overeen is gekomen. En wie verantwoordelijk is, voor het uitvoeren van de backups. De dienstverlener heeft zorgplicht over de dienst(en) die geleverd worden, niet over andere zaken. Backups zijn standaard de verantwoordelijkheid van de klant, ook bij cloud. Dus geen afspraken omtrent backups? Niet de zorg voor de dienstverlener!
Beschrijf je klacht (Optioneel):