Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ach ja, het is toch gewoon weer een kwestie van goed communiceren. Ik zie hier veel reacties waarin wordt geageerd tegen het management. Maar security is bovenal een ieders verantwoordelijkheid. Waar is toch die eigen verantwoordelijkheid gebleven? In NL heerst er echt een 'ons vs. zij' of 'ik vs. de rest' attitude... een 'external locus of control' zogezegd. Mijn tip: als je het ergens niet mee eens bent binnen je bedrijf: DOE ER DAN WAT AAN! Verder zie ik tijdens mijn werkzaamheden overal de gevolgen van slechte communicatie. Systeembeheerders die al driftig tools aan het installeren en gebruiken zijn om internetactiviteiten van gebruikers te monitoren terwijl het management daar niets van weet en nog niet de benodigde maatregelen op organisatorisch en juridisch vlak heeft kunnen nemen. Anderzijds zie je ook vaak dat het management een nieuwe (ICT-)richting inslaat, terwijl de beheerders daar niet in gekend zijn, wat weer tot overgangsproblemen en hoge(re) kosten kan ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):