Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-07-2022, 11:46 door AppUser

Daarom heb je bij internetbankieren altijd een tweede factor nodig. Veelal in de vorm van een seperaat apparaat dat (al dan niet in combinatie met je bankpas) de response kan genereren op de challenge die vanuit de bank komt om de transactie te accorderen. Al met al veel veiliger dan die ene pincode (die, wanneer je je apparaat kwijtraakt de enige bescherming is, afgezien van de eventuele ontgrendeling van de telefoon), Niet voor niets hanteren nog veel banken hogere limieten via deze methode ten opzichte van bankieren via de mobiele app. Dat laatste sluit goed aan bij het punt dat ik probeer te maken. De app beveiliging met slechts 1 pincode is minder sterk dan de beveiliging van Mijn ING met 2 factors. Daarom zou de bank ook moeten kiezen voor beperktere functionaliteit in de app zodat de schade als het mis gaat beperkt wordt. Bijv. laat de daglimiet niet in de app zelf verhogen. En laat de klant de keuze om in de app alleen toegang te krijgen tot zijn betaalrekening maar niet tot de spaarrekening.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha