Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-07-2022, 12:41 door majortom

Door Anoniem: Volgens mij mis je het huidige onboarding process van de app bij ING. Dit kan alleen nog door gebruik te maken van een ID bewijs. Hierdoor is klassiek Phishing met account takeover tot gevolg voor een groot deel een halt toe geroepen. Het scenario wat jij nu beschrijft is alleen relevant indien: 1) je telefoon ontvreemd wordt 2) deze dief je telefoon kan unlocken 3) de dief ook je Pincode van je bankieren app kent. Niet onmogelijk, maar ook niet heel aannemelijk dat dit lukt zonder dat je wel erg nalatig bent geweest (codes op je telefoon plakken etc.) Zo goed is die onboarding nu ook weer niet (een foto van een ID bewijs is voldoende). Er is bijvoorbeeld geen live controle of het ID bewijs in eigen bezit is, of het echte ID bewijs wel wordt gebruikt etc. Blijft staan dat daarna eea alleen is beveiligd met de (5-cijferige) pin code. Eventueel samen met de beveiliging van het toestel. Je zult ze de kost niet moeten geven die beide pin codes gelijk (of bijna gelijk) hebben (lekker ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha