Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Als zo'n bankapp gehackt wordt is dat groot nieuws. Maar vreemd genoeg zie je dat niet mbt Nederlandse banken. Als er geld gestolen wordt zijn er eigenlijk maar een paar opties. Stommiteit, bij voorbeeld de pincode op de pas schrijven of iets dergelijks. Geweld, je wordt gedwongen een bedrag over te schrijven of je pas/code af te geven. Fraude en oplichting, als de klant het zelf overschrijft is er weinig wat de bank er aan kan doen. Of "bank die het allemaal nog weer handiger wilde maken en kwetsbaarheden ging inbouwen". Bijvoorbeeld in geval van die bankapp was een tijd een zwak punt dat je die wel "gemakkelijk naar je nieuwe telefoon moest kunnen overzetten" bijvoorbeeld door een QR code op de oude telefoon te tonen en op die nieuwe te scannen. Door dat soort denkfouten bij de bank word je als klant dan kwetsbaar gemaakt, en je hebt helaas niet de mogelijkheid om in je beveiligde omgeving ZELF in te stellen welke "handige features" je wel en niet wilt enablen op je rekening. Je moet dan ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):