Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-08-2022, 20:48 door Anoniem

Met andere woorden, markeren als "veilige afzender" kan DMARC checks (en dus ook de onderliggende SPF en/of DKIM checks) elimineren, waardoor mails met gespoofde afzenders in inboxes kunnen belanden. Dit is helaas een foute conclusie. De bron vermeld het verder wel duidelijk: Microsoft tags this email as a phishing attempt (since it does not pass DMARC security checks), however, due to a misconfiguration in the client environment, the email was not blocked and appeared as legitimate in the executive’s email inbox. De Office 365 omgeving (tenant) was verkeerd geconfigureerd. Waarschijnlijk heeft een systeembeheerder (in ieder geval iemand met admin rechten) de afzender in een algemene whitelist gezet of DMARC volledig uitgezet. Ik heb dit soort stomme fouten wel vaker gezien. Daarnaast wordt hier verder op in gegaan: It is important to note that this misconfiguration can be a result of guidance provided by DocuSign to eliminate false positive spam alerts. DocuSign provides a list of email addresses it ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha