Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door _Martin_: "Helaas heeft deze back-up niet goed gefunctioneerd. Er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de oorzaak hiervan, maar het lijkt erop dat dit komt vanwege een fout in de software. Meerdere systemen werkten hierdoor niet meer", aldus ProRail in een verklaring destijds. Er is een verschil tussen een back-up maken en een back-up testen zodat je zeker weet dat een back-up correct functioneert. Die fout in de software had met een testrondje (geautomatiseerd of handmatig) gewoon naar voren moeten komen. Ze hebben waarschijnlijk de aanname gedaan dat het wel zou werken. Assumption is the mother of all f***ups :-) En jij doet nu de "assumption" dat alle situaties waarin een reservesysteem nodig is te testen zijn - technische, practische, financiele of bedrijfsmatige omstandigheden kunnen het onmogelijk maken om alles mee te nemen in een test. Het is geen kwestie van "effe een testrondje", je moet de volledige ICT van een miljardenbedrijf lam leggen als je echt goed wilt testen.
Beschrijf je klacht (Optioneel):