Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Lokale gebruikers zouden eigenlijk geen administrator rechten moeten hebben om hun systemen. Echter, doen wij dit bij ons bedrijf wel, omdat er wekelijks updates bijgewerkt moeten worden van bepaalde software pakketten. Als wij bij tientallen mensen 3x per dag moeten inloggen als admin om dit bij te werken hebben wij de handen behoorlijk vol. We houden wel een ''gedoogbeleid'' hier op aan. Als collega's zelf iets als spotify willen installeren voor een muziekje tijdens het werk, vinden wij prima. verder is het blijft het een laptop van werk wat enkel voor werk bedoelt is.. Gamen en Netflixen mogen ze mooi op hun eigen laptops doen. Dus je doet wel updates (prima natuurlijk) maar hebt geen tooling in place om dat te managen op de endpoints, waarbij die tooling over het algemeen met admin rechten draait via een service account lokaal? Het aantal pogingen dat wij zien van gebruikers om weet ik wat te installeren (ook 'cracked' versies van spullen - zeker tijdens Corona) is er gewoon. Je kunt zo ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):