Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Door Erik van Straten:bellende fake Microsoft of bankmedewerkers, pinfraudeurs, phishing-websites en ga zo maar door zijn m.i. ook vormen van identiteitsfraude, waarvan -schat ik- hooguit een fractie aan het CMI wordt gemeld. Dat vind ik wel erg ver gezocht! Als er een callcenter random nummers belt en zegt van Microsoft te zijn, dan is dat alleen fraude tov van de identiteit van Microsoft, niet van het slachtoffer. Ja en? Alsof uit de definitie van identiteitsfraude zou volgen dat degene wiens identiteit onterecht wordt aangenomen, altijd het grootste slachtoffer zou moeten zijn? Dat is vaak niet het geval, ook niet bij Whatsapp-fraude (kijk de laatste aflevering van Max Meldpunt nog maar eens na). Door Anoniem: En dat soort vormen van fraude wordt in veel gevallen juist vergemakkelijkt door allerlei privacywetgeving die tegenhoudt dat je zaken zelf even natrekt. Privacywetgeving kan dit bemoeilijken, maar in heel veel gevallen was, voordat privacywetgeving versterkt werd, identificerende ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):