Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-10-2022, 09:42 door Anoniem

Door Anoniem: Een groot risico is dat je met AI uitgesloten wordt je er niets tegen kan doen. Bijvoorbeeld omdat totaal niet transparant is hoe de AI werkt. Dat is misschien intern voor de bank een probleem . Maar op zich mag een bank toch niet vertellen (aan de klant) welke factor of combinatie van factoren de rode vlag liet afgaan . Wat bij Bunq een probleem is - ze blokkeren wel heel snel een rekening, en zijn daarna volkomen onbereikbaar als de klant wil en kan uitleggen waar die transactie over gaat . Daar zit je dan, als klant - je kunt helemaal niks met je Bunq rekening. Voor een bank met een marginaal aantal klanten is het aantal klachten daarover ontzettend groot . Het maakt m.i. niet zo veel uit _hoe_ een bank het doet, maar ze moeten wel snel en goed bereikbaar zijn - en kunnen acteren - als de vergissing bij nader inzien een foutje blijkt . Ik gok dat de klassieke banken - die inderdaad nu enorme aantallen mensen op "compliance" hebben zitten - die klantervaring _wel_ belangrijk vinden, en ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha