Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-11-2022, 09:48 door Anoniem

De beste remedie tegen spoofing van banken is analoog bankieren :) En als je dan toch gevallen bent voor digibankieren, hoofdregel nummer één voor senioren moet zijn (ik ben er zelf een): bij alle telefoontjes van banken altijd zelf de bank terugbellen, je niet in paniek laten brengen door wat voor geluiden dan ook aan de andere kant van de telefoon"lijn". Dat moet toch haalbaar zijn. Voor senioren die eea echt niet meer kunnen bijbenen (concentratieproblemen, behoorlijk geheugenverlies, lichte dementie) zou de mogelijkheid tot ontdigitaliseren (analoog bankieren) een mensenrecht moeten zijn. Deze groep mensen - notabene groter wordend door de vergrijzing - in het vangnet van de digiboeven houden is m.i. een misdaad, zeker in combinatie met een ander toenemend probleem: vereenzaming, waardoor mensen niet kunnen terugvallen op een netwerk van familie, vrienden of bekenden aan wie ze lastige klussen kunnen uitbesteden (overheid: "machtig iemand anders om je Digid te gebruiken").

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha