Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Van Dijk wil ook weten of deze ontwikkeling een kans voor Nederland biedt om de gebrekkige bereikbaarheid van 112 in sommige gebieden te verbeteren. Inge van Dijk heeft (zoals heel veel mensen) niet begrepen wat deze dienst doet! Het is GEEN vervanging voor 112 bellen! Wat je er mee kunt is via een app allerlei informatie invoeren op je telefoon zoals wat er aan de hand is, waar je bent, wat voor hulp je nodig hebt, enz. Dat wordt dan door de app samengesteld tot een zo kort mogelijk bericht (zeg maar een SMS) en dat wordt vervolgens door de telefoon verzonden naar een Globalstar satelliet ZODRA DEZE OVERKOMT. Dat kan best nog een kwartier of een half uur duren. Het is dus NIET bedoeld om snel een ambulance of brandweer op te roepen. Het is bedoeld voor situaties zoals die in de VS voorkomen (en hier niet) waarbij mensen in een woestijn zonder begaanbare wegen op 100km afstand van het dichtsbijzijnde dorp ergens met motorpech komen te staan of in het rulle zand vastlopen, en dan hulp willen ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):