Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-12-2022, 16:42 door Anoniem

Door Anoniem: Terugkomend op de extra veiligheid die scanners bieden: volgens mij genereert de bank een versleuteld bericht dat uniek is voor de overboeking die je wilt doen, met oa banknummer, bedrag en tijdstip. De respons die de scanner genereert is ook uniek voor de betreffende overboeking en ook versleuteld. Als dit zo is, en banken zijn niet scheutig met info, dan lijkt mij de discussie over de veiligheid van besturingssystemen van en afscherming van apps/programma’s op mobieltjes en pc’s iets minder relevant. Zelfs als deze versleutelde berichten onderschept worden heb je er niets aan zolang de encryptie voldoende sterk is gegeven de tijd waarbinnen de bank de response verwacht. Bovendien moet je dan ook nog de response genereren met de frauduleuze betaaldata die de bank dan moet herkennen als authentiek. Dit lijkt me nagenoeg onmogelijk. Het phishing scenario waarbij ook de 2FA dmv een sms code kan worden afgevangen via een nepsite lijkt me doenbaar. Als voor een betaalopdracht wederom een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha