Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-12-2022, 13:49 door majortom

Door Erik van Straten: "Ik wil dan ook kinderen en kleinkinderen oproepen om hierover met hun (groot)ouders in gesprek te gaan”, zegt Groen. “Leg ze uit hoe deze oplichters te werk gaan!" Dat heeft nauwelijks zin. Ouderen, maar ook mensen die bijv. vanwege laaggeletterdheid of lichamelijke handicaps afhankelijk zijn van andere mensen, zijn, veel meer dan jongeren, geneigd andere mensen te vertrouwen. Als iemand van jouw bank belt, jouw naam en rekeningnummer kent, is het voor hen onbestaanbaar dat dit een oplichter zou zijn. Ook al zijn zij tig keer gewaarschuwd. Dit is gewoon menselijk gedrag. Dat is ook de reden dat ik erg terughoudend ben met mijn schoonmoeder, die nu nog analoog bankiert, maar wel sinds kort WhatsApp heeft, aan het internetbankieren te zetten. Ze is zo goedgelovig, dat ik inderdaad denk dat, ondanks dat ik al meerdere keren heb uitgelegd wat WhatsApp fraude is (en hoe je dat herkent) en heb gemeld dat de bank nooit naar je pasgegevens e.d. vraagt, dat ze in geval de "bank" zou bellen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha