Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: @Erik van Straten ik ben het 100% met je eens! Dank, informatiebeveiliging verbetert niet zolang men van onfeilbare mensen en onfeilbare systemen uit blijft gaan, vooral niet als anderen (t.g.v. datalekken) de grootste risico's lopen. Degenen die schrijven dat mensen weerbaarder moeten worden, spreken zichzelf tegen met bijvoorbeeld: De bank waarschuwt ons regelmatig voor deze praktijken en vertelt ons wat we wel en niet moeten doen. Precies. En ondertussen weten we dat dit niet werkt: ondanks deze waarschuwingen neemt de schade toe. Of: Daarom zou een weerbaarheidstraining nuttig kunnen zijn. Ga jij (de schrijver van die tekst) die geven of moet een ander dat maar oplossen? Hoe krijg je potentiële slachtoffers daarnaartoe? En hoe angstig en argwanend ga je die mensen maken: wie (o.a. aan de telefoon) en wat (op hun scherm) kunnen zij nog vertrouwen en wie of wat niet? Kun je dat überhaupt op voorhand scherp definiëren, laat staan anticiperen op trucs die scammers nog gaan bedenken? ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):