Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-01-2023, 13:13 door Erik van Straten

Door PeterKulche: Ik vond dit een interessante casus en heb navraag gedaan bij Athora, de eigenaar van Reaal. Het resultaat is dat Reaal klanten nu op de verificatiepagina een alternatieve identificatiemethode aangeboden krijgen. Zie https://www.reaal.nl/klantenservice/persoonsverificatie/. Misschien kijk ik met mijn neus, maar op die pagina zie ik geen andere authenticatiemethodes dan opsturen van paspoortscans en het maken van selfies. Dat is géén betrouwbare authenticatie - en dit wordt, bij de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van AI/ML alleen maar zwakker. Met bijvoorbeeld als risico dat iemand anders zich kan voordoen als jou en later jouw verzekeringsgeld kan claimen. Bewijs jij dan maar dat het jouw verzekering is en niet van die ander. De minst onbetrouwbare methode is nog steeds in levenden lijve bij een daartoe geautoriseerde medewerker die getraind is om vervalste identiteitsbewijzen te herkennen. Waarbij ook nog eens het risico op lekken van digitale "authenticerende" gegevens het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha