Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-01-2023, 11:30 door Anoniem

Door Erik van Straten: Achtte ING het risico, van klagende klanten die niet in zeer kort tijdsbestek hun opnamelimiet kunnen verhogen en hun hele rekening (courant- en spaar-) kunnen leegpinnen, en daarover klagen bij KifiD, groter dan het risico dat zij nu gelopen hebben? Uit https://www.kifid.nl/wp-content/uploads/2022/12/Uitspraak-2022-1032-Bindend.pdf: is vervolgens tussen 14:24 uur en 14:55 uur vijfmaal gepind met de verkregen bankpas en pincode, voor in totaal € 5.495,-. Waarom kun je überhaupt zoveel geld in een half uur pinnen? Waarom kun je (de aanvaller in dit geval, met AnyDesk software), zonder vertraging, de opnamelimiet verhogen? Waarom krijgt de klant dan geen SMS of telefoontje met de vraag of e.e.a. wel klopt (UNG weet toch dat dit soort fraude plaatsvindt)? Wat was het uitgavepatroon van dit slachtoffer? Waarom is de bankpas niet (tijdelijk) geblokkeerd nadat de oude opnamelimiet werd overschreden? In plaats van daar wat aan te doen, past ING haar website aan. Zodat de volgende ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha