Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-01-2023, 22:28 door Anoniem

Door Anoniem: De chipkaart was duidelijk gebouwd om ook op de kaart een schaduw kopie van saldo en transactie bij te houden , wat dan in de back-end systemen bijgewerkt werd , en kregen van de checkin terminals waarschijnlijk "live waar mogelijk, of batch als het netwerk weer terug is" de checkin/checkouts . We zagen dat na die chipkaarten hack , dat ze duidelijk wel achteraf de fraude konden vinden maar dat heel lastig was om het naar heterdaad te krijgen en iemand op het perron te laten oppakken. (er zal daar achter de schermen vast heel driftig gekludged en gescript zijn om de hackers voldoende live te kunnen betrappen en dan op het perron te laten arresteren) Het oorspronkelijke ontwerp was net zo offline als de chipknip. Saldo op de kaart, terminals verzamelen gedurende de dag alle kaartstanden, en een keer per dag worden die als batch naar het centrale systeem geupload voor een consistency check (om te vinden of er ongeoorloofde oplaad acties geweest zijn). Waarom? Omdat er toen (2000) nog ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha