Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-02-2023, 20:52 door Anoniem

Waarom wordt een ‘communicatiekanaal’ toch steeds verward met ‘zorg’? Waarom wordt toch steeds over het hoofd gezien dat de wijze van communiceren, dus welk communicatiekanaal gebruikt wordt, een aspect, een kwalitatief onderdeel van de zorg is? Zowel in een fysieke ontmoeting tussen behandelaar en patiënt als in een digitale uitwisseling tussen beiden is sprake van communicatie, maar wel op een verschillende manier. Het verschil kan aanleiding zijn om digitaal als kwalitatief minder te ervaren en daardoor ook de zorg als kwalitatief minder. Digitale communicatie is door haar aard ook veel gemakkelijker te koppelen aan AI, die dan weer op haar beurt aanleiding is om het fysieke contact tussen behandelaar en patiënt te beperken. Digitale communicatie is door het feit dat het altijd vastgelegd wordt in principe bereikbaar om bewerkt te worden door allerlei externe instanties; dit heeft directe consequenties voor het opbouwen van een vertrouwensband met een (langdurige) behandelaar. Ook vergt het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha