Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Toename "vriend/familielid in nood" scams - waarbij de beoogde slachtoffers telefonisch met de nagebootste stem van een dringend-geld-nodig-hebbend-familielid (kind, kleinkind, maar ook vriend etc.) van de noodzaak en urgentie worden overtuigd: https://www.washingtonpost.com/technology/2023/03/05/ai-voice-scam/. (Mijn bron: https://www.golem.de/news/enkeltrick-3-0-betrueger-imitieren-enkel-mit-ki-um-an-geld-zu-kommen-2303-172414.html). Voor zover het al niet gebeurt: als je op de financiële administratie werkt en iemand met de stem van een leidinggevende of van een accountmanager belt (maar ook als deze mailt, apt etc.) met het verzoek om het bankrekeningnummer van bijv. een leverancier te wijzigen, doe dan altijd een extra check. Hetzelfde geldt voor personeelszaken: iemand die belt en klinkt als een medewerker, en vraagt om diens bankrekeningnummer te wijzigen, kan best een crimineel zijn. Bel op z'n minst kennelijke beller terug - op diens bekende nummer. Beter: zorg dat je heldere procedures hebt (en ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):