Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Deze lijst: - "een sms-bericht van een bank dat er een wijziging was" - "PostNL waarin staat dat alle post op zijn naam " - "wie voor het wijzigingsverzoek verantwoordelijk was " - "meerdere bankrekeningen op zijn naam zijn geopend." Geeft aan dat er een slechte onvoldoende controle op de juiste persoon / identiteit bij de verwerking is. Als privacy hoog i het vaandel hebt zou dat een van de basisprincipes moeten zijn. De schuldige voor het beleid is de AP. Deze frustreert gedegen controle van de juiste persoon. De hele aandacht gat uit naar de fout waarbij kennis van een persoonsgegevens verkeerd gebruikt wordt. Het probleem dat het goed fout gaat bij een onvoldoende authenticatie is een veel grotere fout / impact. De privacy van oplichters en fraudeurs is bij de AP topprioriteit maar de privacy van de burger doet er niet toe. Dat een paspoort niet op echtheid gecontroleerd is, maar een kopietje gebruikt moe zijn is onwettelijk. Voor de kosten van alle partijen zou de AP moeten horen op te ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):