Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-04-2023, 09:05 door Anoniem

Door Anoniem: Deze externe medewerker is/was werkzaam op de klantenservice dus had de toegang nodig voor zijn/haar werkzaamheden (bijvoorbeeld oude contract problemen oplossen). De persoon is gesnapt door een aangesterkte controle dus kwam waarschijnlijk naar boven in de access list na fors meer documenten te hebben bekeken vergeleken met andere collega's. Staat niet hier in het artikel inderdaad, maar het artikel op Tweakers is wat uitgebreider. Zelfs dat is absurd.. hoe kan een klantenservice medewerker een dump maken van x duizend klanten. Een goed ontworpen systeem laat je van 1 tot maximaal X klanten tegelijk data opvragen en kan zelfs dan nog grote geanonimizeerd laten. Heeft een helpdesk medewerker een dump nodig van klanten ? nee, dus die mogelijkheid zou niet moeten bestaan. Tevens zal een goed ontworpen systeem loggen welke medewerker welke data opvraagt. Met een aantal simpele tools zou dan een spike of andere afwijkingen hekend zijn. Maatregelen zoals genoemd is 1, maar voorkomen door een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha